Aptekarze i Partnerzy Sp. z o.o.

  • O Nas
    • Zarząd
    • Cele Spółki
    • Kodeks Spółki
  • Współpraca
    • Dla Farmaceuty
    • Dla Producenta
  • Oferta
    • Marketing Farmaceutyczny
      • Szkolenia
      • Merchandising
      • Wizualizacja Apteki
    • Oferta dla Aptek
    • Magazyn „Sezon na zdrowie”
      • Karta Czytelnika
      • Archiwum
    • Materiały reklamowe
  • Aktualności
  • Kontakt
  • Sezon na zdrowie
    • Archiwum
    • Karta Czytelnika
  • Portal Pacjenta

Merchandising

headers_merchandising

 

Merchandising – to sztuka kreowania ekspozycji przestrzeni handlowej, przede wszystkim:

  • zagospodarowania powierzchni
  • rozmieszczenia produktów na półkach
  • tworzenia specjalnych ekspozycji.

Wszystkie te zabiegi mają na celu wzbudzenie u pacjenta zainteresowania chęcią zakupu. Ćwiczymy umiejętność właściwej ekspozycji towaru, która przekłada się na wzrost sprzedaży i zysku firmy. Poznajemy sposoby tworzenia ekspozycji wpływających na wzrost widoczności produktu i świadomości marki, a w konsekwencji na zwiększenie sprzedaży. Uczymy się umiejętności znajdowania najlepszych miejsc ekspozycyjnych w aptece.

zdjecia_merchandising_01 zdjecia_merchandising_02

Chaos w aptece, nieporządek, luki na półkach i ekspozycja skomponowana wbrew zasadom asocjacji, negatywnie rzutują na wizerunek apteki i ogólne jej postrzeganie. Asortyment powinien być pogrupowany według określonych kryteriów, by nie męczyć pacjenta i nie zniechęcać go do zakupów. W ekspozycji należy wyróżnić obszary szczególnie atrakcyjne, szybko rotujące produkty na bieżąco uzupełniać. Zadaniem skutecznej ekspozycji jest przyciąganie wzroku i skupianie uwagi pacjenta na wybranej przez nas marce.

Witryna apteczna traktowana jest jak jej wizytówka. Ona zaprasza pacjenta do wejścia do środka. Kompozycja nie może być więc przypadkowo tworzona. Istnieje kilka zasad prawidłowej wizualizacji witryn. Fachowo zaprojektowana witryna powinna pełnić funkcje:

  • informacyjną
  • zachęcającą
  • przekonującą
  • przypominającą.

Istotne są również czynniki dotyczące postrzegania wystroju i estetyki wnętrza, asortymentu, oświetlenia, zapachu, dźwięków. Kolory, kształty, tworzywo elementów ekspozycji powinny ze sobą korespondować, tak by wybrane przez nas produkty odpowiednio pozycjonować i pokazywać w najkorzystniejszym świetle. Właściwie dobrany rodzaj oświetlenia podkreśla ofertę danej marki. Światłem można zaakcentować sfery ekspozycji towarów na sprzedaży, których najbardziej nam zależy, posługując się techniką punktowego, bądź zalewowego oświetlania.

Aktualności

  • TO TYLKO GRYPA? 24 listopada 2016
  • XI KONFERENCJA AiP 11 czerwca 2016
  • ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE 8 grudnia 2015
  • SREBRO WE WŁOSACH 25 lipca 2015
  • MITY O KLESZCZACH 23 maja 2015

Tak może wyglądać też Twoja apteka. Dołącz do franczyzy AiP Group

 


Zaproś nas na spotkanie, by dowiedzieć się więcej.

Katarzyna Kubiak, Kierownik Projektu

tel. 508 285 627

e-mail katarzyna.kubiak@aptekaip.pl

 
MIKS
IT APteka
Orange
Ringer Axel Springer
Ziemiski & Partners

Aptekarze i Partnerzy Sp. z o.o.

ul. Lotników 1
65-001, Zielona Góra
68 458 39 75 biuro@aptekaip.pl



© Copyright 2017 Aptekarze i Partnerzy Sp. z o.o. | design by armadastudio
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.Akceptuj Czytaj więcej